Discovering Japan on my one! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van David & Temilja - WaarBenJij.nu Discovering Japan on my one! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van David & Temilja - WaarBenJij.nu

Discovering Japan on my one!

Door: Temilja

Blijf op de hoogte en volg David & Temilja

10 Oktober 2012 | Japan, Kyoto

Hier een up-date in Japan (en wat leesvoer), na 2 weken Japan. Het geld vliegt, maar Japan is een super leuk land. Hier een beetje de highlights.

Het lijkt al weer lang, maar 1,5 week geleden ben ik met Jojanne en
Albert wezen coutchsurfen in Osaka bij Shin en zijn vrouw. Jojanne en Albert konden pas de dag na aankomst in hun kamer. Het coutchsurfen was voor mij een nieuwe ervaring. We hebben heerlijk traditioneel gegeten en Shin en zijn vrouw waren erg aardig. We zijn door hun meer te weten gekomen over Japan. Er waren eigenlijk maar 2 slaapplaatsen, maar ik had gelukkig al z'on 2 weken met mijn luchtbed lopen slepen. Met veel geduld en een goede work-out is het ons gelukt om het luchtbed met een fietspomp op te pompen! Hilarisch moment, volgens Shin schept dit een band. Helaas was mijn geheel NIEUWE luchtbed lek en heb ik toch nog op de grond moeten slapen.

Ik ben ongeveer 3 dagen bij jojanne gebleven erg gezellig, maar ik wilde graag verder Japan ontdekken. Ik ben als eerste naar Nara geweest. Een rustigere stad die bekend staat om zijn park met herten. De eerste dag heb ik te voet het park en tempels bezocht. De tweede dag ben ik op de fiets op pad gegaan. Dit was nog een hele klus om bij het ' Tourist information' een fietskaart te krijgen. Uiteindelijk heb ik een koreaanse fietsmap meegekregen. Met volvertouwen ben ik met deze map op pad gegaan. Mijn tour zou me langs het Kasteel, 2 tempels en een foto museum leiden. Op de heen weg was er geen fietspad te vinden. Dus ben ik op de grote weg gaan rijden (zoals iedereen gewoon doet). Alleen ze rijden hier links op de weg. Het is mij alleen nog steeds niet duidelijk aan welke kant de fietsers moeten fietsen! De terugweg kon ik gelukkig wel het fietspad vinden. Moet zeggen een mooi en erg rustige route door de natuur. Wel hard fietsen bergje op bergje af met je stadsfietsje zonder versnellingen.

Ik ben nu sinds 2 dagen in Kyoto weer een hele andere ervaring. Hier zijn veel toeristen, maar toch vermaak ik me goed. Gisteren ben ik 4 leraren die in Korea les geven tegen het lijf gelopen en ben deze 2 dagen met hun op pad geweest. Moet zeggen erg leuk. De gouden tempel, het noij paleis en de tempel met 1000 armen vond ik het leukst. Donderdag ga ik weer terug naar Osaka naar Jojanne. Waarschijnlijk ga ik het weekend of na het weekend naar Hirosima en het eiland onder Hirosima!

Iedereen nog bedankt voor de leuke berichtjes! Leuk dat iedereen het leest!

'Met al het liefs uit Kyoto'
Temilja


  • 03 Oktober 2012 - 11:50

    Anja:

    Hoi Temilja

    Bedankt voor je leuke kaarten.
    Wel dapper hoor in Japan in je uppy..
    Je ziet, als je jezelf er voor open stelt, dat je leuke mensen ontmoet.
    En, tja..Temilja je weet het; we zijn van huis uit niet luchtbedproof.. Ik twijfel niet, dat je tot een creatieve oplossing komt.!!
    Enne.., geniet en act verstandig.. Je kent onze kernwaarde "doe geen dingen, die je moeder ook niet doet"
    ( een onderonsje.!)

    Doe Jojanne en Albert de groeten.
    Met plezier blijf ik volgen en uitzien naar je volgende avonturen..
    Alle liefs en kus, Anja


  • 03 Oktober 2012 - 12:23

    Tinie En Frits Maas:

    Hoi Temilja,

    Ja, je komt nog eens ergens! Mooi dat je na je Zuid-Koreaanse dagen goed in Japan bent aangekomen. De taal en de straatnamen zullen als regel nog neven onverstaanbaar/onleesbaar zijn, maar - het blijkt - je vindt je weg wel in de grote wereld.
    Apart om te lezen dat je, hoe dan ook, waar dan ook, gemakkelijk toch wat mensen ontmoet met wie je kan optrekken. En als het een beetje 'locals' zijn, dan steek je er inderdaad nog wat van op ook.
    Maar af en toe in je eentje zal zeker ook apart zijn. We stellen ons voor hoe de gewone Japanners je voorbijgaan, komst, aanwezigheid niet onopgemerkt voorbij laten gaan. En als je dan probeert uit te leggen dat je geen Amerikaanse bent, geen Engelse, maar een broodnuchtere meid uit het Nederlandse Woudichem/Den Burgh is dat helemaal apart.

    Geniet er van willen we maar zeggen! En Anja krijgt morgen onze felicitaties!

    Veel plezier dus, pas goed op jezelf,
    Tinie en Frits

  • 03 Oktober 2012 - 12:37

    Jojanne:

    Hey leuk verhaal! tot morgen weer haha xx

  • 03 Oktober 2012 - 13:02

    Ineke En Jan:

    zo kanjer en wereldreizigster,
    Wij hebben grote bewondering voor je. Het is goed te lezen, hoe je je in je eentje redt in een totaal vreemde omgeving. Je legt veel contacten en maakt kennis met allerlei mensen, dat vinden wij altijd het leukste van op reis zijn. Wij hadden nog nooit van couchsurfen gehoord, maar het zal wel iets zijn dat je steeds bij iemand anders op de bank slaapt. Dan ook begrijpen we de wijze les van Anja.
    Meisje, nogmaals we zijn heel trots op je, we hopen dat de tegenslag beperkt blijft tot een lek luchtbedl

  • 03 Oktober 2012 - 13:33

    Mieke :

    Hoi Temilja,

    Leuk om je te volgen, ik was net bij je moeder, die attendeerde op een nieuwe mail.
    Ik ga dan meteen met atlas zitten kijken waar je zit.
    Nu nog wat mooie foto's erbij en wij maken vanuit Sleeuwijk ook een wereldreis.
    Geniet ervan,
    Lieve groet, Mieke

  • 03 Oktober 2012 - 21:42

    David:

    Hee Temiel,
    Leuk om weer even wat van je te horen! Fijn dat je je zo goed vermaakt. Door je enthousiaste verhalen krijg ik nóg meer zin om jou kant op te komen en samen verder te reizen! Ik heb trouwens de link naar onze wbj.nu ook al aan een paar mensen gestuurd. Voor ik vertrek zal ik mijn 'trouwe volgers' ;) allemaal even de link sturen! Veel plezier nog de komende tijd! We smsen, skypen, mailen, ansichtkaarten etc..! Liefs David

  • 10 Oktober 2012 - 13:10

    Jan:

    zo dan ben ik de eerste die op je nieuwe berichtje reageert, dat doet me deugd.
    Het duizelt me helemaal van de Japanse namen, één ding is duidelijk het gaat helemaal goed met je
    boordevol plannen en op zoek naar nieuwe uitdagingen. Fijn dat het je goed gaat.
    kus en liefs van Jan en Ineke

  • 11 Oktober 2012 - 20:27

    Anja:

    Hoi lieve Temilja

    Het was even zoeken om opnieuw op deze site te komen.. (dankzij je mail, toch gelukt).
    Jeeh, wat onderneem je veel..
    Leuk dat je alle plaatsnamen noemt, ik kan zo via Google nog beter zien en meebeleven, waar je verblijft.
    Lieve meid, blijf schrijven, genieten en avonturen..

    Tot je volgende letters..

    Dikke Kus, Anja

  • 13 Oktober 2012 - 15:56

    Cath:

    yoo lefbek! in je eentje door japan hoppen zou ik niet durven. vet stoer. geniet er van! X

  • 13 Oktober 2012 - 16:51

    Anka:

    Hoi Temilja!

    大丈夫ですか?:-)

    Leuk om je verhalen te lezen over Japan, ik krijg er zelf ook reiskriebels van. David is nu in Brussel en we hebben net over Sri Lanka zitten kletsen - volgens mij gaan jullie een hele leuke tijd hebben daar.

    Geniet ervan en tot in 2013,
    Anka

  • 21 Oktober 2012 - 17:59

    Opa En Oma Dwarswaard:

    Hoi Temilja

    Met veel belangstelling je reisverslag gelezen. We zijn blij dat je geniet en dat je veel leuke dingen meemaakt en leuke mensen ontmoet. We wensen je, als je samen met David bent heel veel reisplezier. En dat jullie nog veel mogen ondekken.

    Heel veel kusjes en groetjes Opa en Oma

  • 23 Oktober 2012 - 15:05

    DeDagbehandeling ,,Texel ":

    He Temilja
    Wat een avontuur.
    We genieten nu van je maar als je terug ben helemaal.
    Hier gaat het zijn gangetje.
    Eind oktober alweer.
    Wat vliegt de tijd.
    Vooral genieten.
    Gr van ons alle.
    Maar ook aan David.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David & Temilja

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 9815

Voorgaande reizen:

26 Februari 2013 - 26 Maart 2013

Nepal

28 November 2012 - 25 Februari 2013

India

30 Oktober 2012 - 28 November 2012

Sri Lanka

23 September 2012 - 29 Oktober 2012

Japan

13 September 2012 - 23 September 2012

Zuid-Korea

Landen bezocht: