Discovering Japan on my one! Part 3 - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van David & Temilja - WaarBenJij.nu Discovering Japan on my one! Part 3 - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van David & Temilja - WaarBenJij.nu

Discovering Japan on my one! Part 3

Door: Temilja

Blijf op de hoogte en volg David & Temilja

23 Oktober 2012 | Japan, Hiroshima

De laatste keer dat ik een up-date heb geplaatst zat ik in Nikko. Dit lijkt alweer heel lang geleden. Na Nikko ben ik naar Lake Kawachuciko (1 van de Fuji five lakes) gegaan. Een hele leuke ervaring, want dit was de eerste keer in Japan dat ik ging hiken. Samen met nog 2 Switsers heb ik mt Mitouske (geloof ik) bestegen. Moet zeggen nog een hele onderneming! Het was een hike van 3 uur uphill, op alleen maar natuurpad dus soms liepen we wel erg krap langs het raffijn. Maar als je eenmaal de top hebt bereikt, nu wilde ik zeggen heb je prachtig uitzicht op mt Fuji, haha niet dus, deze was bewolkt, we hadden beter uitzicht zo`n 2,5 uur geleden, op de viewingplatform. Je hebt wel het gevoel
dat je alles aankan nadat je de top hebt bereikt. Toen we 4 uur later, i.p.v. 2 uur, we waren verdwaald, aan kwamen bij ons hostel, had ik heilig verklaard om niet meer in Japan te gaan Hiken, tot met David in Nepal. Niks is minder waar, want 3 dagen later was ik alweer aan het hiken!

Na de pittige hike, was ik blij dat ik de volgende dag in de bus naar Matsumoto zat. Matsumoto staat bekend om zijn mooie kasteel. Deze was ook prachtig (en ook voor het eerst alles in het Engels vertaald, jippie!), maar verder dan dit was er niet veel te doen. Dus op naar nieuwe uitdagingen en weer een hike in Kamikochi. Kamikochi is prachtig, echt een aanrader. Het is nu herfst en de bladeren beginnen te veranderen van kleur, van groen, naar geel, naar oranje, naar rood. Prachtig! Gelukkig was het ook mooi weer, de volgende dag toen ik in Takayama was, was het iets anders. Het kwam met bakken uit de hemel! Takayama is een leuke stadje, met een ochtend markt. Ik heb het regenachtige Takayama verlaten om naar Nagoya te gaan. Nagoya is een grote, maar relaxte stad. Als dagtrip ben ik naar de hikingsroute (alweer een hike, ik weet niet waar ik last van heb!) tussen de 2 posttowns Tsumago en Magome gegaan. Humm hike? Stond er in de loney planet, nou meer een lekkere wandeling van 8 km vind ik! De towns waren erg leuk en pitoresk, maar omdat de `hike` zo makkelijk ging, ben ik dezelfde route weer terug gelopen. Heerlijk! Na Nagoya ben ik via Osaka, naar Koya-san gegaan. In Koya-san heb ik in een tempel geslapen, een hele andere ervaring. Moet zeggen het is er ook verdomd KOUD! In de tempel heb ik deelgenomen aan een meditatieoefening, ochtendritueel en een vuurceremony (om de zonden weg te nemen). Koya-san heeft iets magisch. Nu ben ik in Hiroshima, weer een hele andere koek. Ben vandaag naar het memorial park gegaan. Zoals jullie natuurlijk vanuit de geschiedenis lessen weten, is er op 6 augustus 1945 een nuclear bom op Hiroshima (ook op Nasaki, Japan) gevallen. Dit heeft Hiroshima in een straal van 2 km helemaal tot de grond toe gelijk gemaakt. Je kan het je bijna niet voorstellen, dat dit gebeurt is als je de stad nu ziet. Je leest de verhalen van slachtoffers en de WOII, erg in grijpend allemaal om te lezen en te zien.

Dit zal voor Japan de laatste up-date zijn, de tijd vliegt als je het leuk hebt! Ik moet zeggen ik vond het wel erg spannend om voor het eerst alleen te reizen, maar als ik erop terug kijk, is alles goed gegaan. Maar het allerbelangrijkste ik heb veel lol, nieuwe vrienden en ervaringen op gedaan. Nog maar 6 dagen en een helse lange vlucht met 10 uur wachttijd dan ben ik in Sri Lanka. Ik ben benieuwd! Vanaf dan reis ik niet meer alleen, maar met David (ook een beetje spannend). Maar dit komt helemaal goed! Ik heb er zin in. En voor iedereen die eraan denkt om een keer naar Japan te gaan of niet weet waar je op vakantie naar toe moet. Japan is een echte aanrader! Ik ben helemaal om, I Love Japan. Hopelijk kan ik dit ook zeggen over de landen die gaan komen!

Met al het liefs uit Hiroshima,
Temilja

P.s. Ik wil iedereen bedanken voor de lieve berichten. Ik vind het echt heel leuk dat jullie aan me denken en mijn waarbenjij.nu lezen! Als ik bij Jojanne ben zal ik proberen om weer wat nieuwe foto op facebook te zetten!

  • 23 Oktober 2012 - 16:03

    Jan En Ineke:

    We wachten het in spanning af
    hug

  • 23 Oktober 2012 - 18:18

    Anja:

    Hoi Temilja

    Wat lief dat je aan ons denkt.. Ik, (en met mij vele anderen) denk ook aan jou.. Hoe dapper het is, dat je alleen je weg lijkt te vinden in Japan. Een land waarbij de mensen uit beleefdheid en bescheidenheid je niet snel te woord zullen staan of emoties tonen..
    Ik ben heel benieuwd hoe je ervaringen zijn in Hiroshima.. Ik denk hierbij altijd aan die foto van een meisje dat slachtoffer werd van deze atoombom.

    Temilja groetjes aan Jojanne en heel veel plezier bij je avonturen en zoektocht.

    Dikke knuffel, Anja

  • 24 Oktober 2012 - 10:15

    Ellen:

    Hoi Temilja

    Wat je schrijft over Japan klinkt inderdaad wel heel boeiend.Dus wie weet.
    Leuk om te lezen dat je al zo snel aan het alleen reizen gewend bent en zoveel nieuwe vrienden maakt.Lijkt qua dat heel veel op de verhalen die ik van Joël kreeg toen zij op reis was.
    Je mag trots op je zelf zijn,dat je dit zo allemaal zelf doet en bovendien een leuke ervaring voor later.Zeker met de foto's erbij wordt het dan nog eens genieten.
    Super leuk dat je ons thuis zo op de hoogte houdt .
    Goede vlucht verder en veel plezier met het weerzien met David.
    Dikke knuffwel van Ellen,Jos,Joël en Jelle

  • 24 Oktober 2012 - 21:54

    Jeske:

    Ik word weer helemaal vrolijk van je verhalen! Wat een gehike, verslavend! Hoe moet dat nu als je terug op Texel bent?? 10x de Hoge berg op en af om af te kicken?? haha.
    Wat super jammer eigenlijk dat zo veel dingen in Japans staat (heel raar!), waardoor je minder mee krijg van het land/cultuur etc. Ik ben ook benieuwd naar het eten, eet je nu elke dag sushi??
    En dat het alleen reizen je goed af zou gaan... ik had niet anders verwacht, natuurlijk kan jij dat!!!

    Lieve Temilja, geniet nog van al die dagen die gaan komen.
    Liefs jeske

  • 28 Oktober 2012 - 22:27

    David:

    Hee leukerd!

    Ik kwam er net (een paar uur voor vertrek) achter dat ik je laatste reisverslag nog helemaal niet gelezen had, en dat kan natuurlijk niet! Dus heb er net van zitten genieten. ;) Klinkt allemaal weer erg leuk, avontuurlijk en sportief. Mijn tas is gepakt en ik ben klaar om te gaan. Vanaf morgen zullen de reisverslagen van ons samen zijn. Heb er super veel zin in! Tot morgenavond! Liefs en een dikke kus

  • 08 November 2012 - 11:01

    Elize:

    Heeee lieve temil! Ik hoop snel weer wat van je te lezen!Hoe is het nu in Sri Lanka en gezellig met David erbij? Ik denk aan je. xxxx Elize

  • 10 November 2012 - 16:12

    Gerda:

    He Temil,
    Mooie verhalen, hoor; en nu dan samen met David en dat is weer een andere manier van reizen, denk ik!
    Heel veel plezier en geluk samen; Liefs
    Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David & Temilja

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 9856

Voorgaande reizen:

26 Februari 2013 - 26 Maart 2013

Nepal

28 November 2012 - 25 Februari 2013

India

30 Oktober 2012 - 28 November 2012

Sri Lanka

23 September 2012 - 29 Oktober 2012

Japan

13 September 2012 - 23 September 2012

Zuid-Korea

Landen bezocht: