Discovering Japan on my one! Part 2 - Reisverslag uit Nikko, Japan van David & Temilja - WaarBenJij.nu Discovering Japan on my one! Part 2 - Reisverslag uit Nikko, Japan van David & Temilja - WaarBenJij.nu

Discovering Japan on my one! Part 2

Door: Temilja

Blijf op de hoogte en volg David & Temilja

23 Oktober 2012 | Japan, Nikko

Ik ben nu in Nikko, een plaatje boven Tokyo. Het plaatsje Nikko staat bekend om zijn mooie tempels en hiking gebied. Ik ben vandaag op pad gegaan ter voet. Ik heb 2 routes van 5 km gelopen langs de tempels, shrine en andere mooie plekjes. Het was alweer een hele zoektocht om het goede pad te vinden, maar het was zeker een leuk tochtje. Alleen bij de tempels was het onwijs druk, niet zo leuk. Maar moet zeggen ondanks de drukte, zijn het erg mooie gekleurde tempels. Morgen mag ik de fiets (lees klein vouwfietsje) van de gastvrouw lenen. En als het klopt wat haar man zegt dat het klimmen worden van 10% dan hou ik mijn hard vast! Maar ik ga alweer met volle overtuiging deze tocht maken. Om te voet de mooie watervallen te zien. Ik ben benieuwd! Morgen ga ik ook weer terug naar Tokyo.

Tokyo is een hele andere wereld, overal mensen en veel veel toeristen.
Ik moest even wennen aan Tokyo. Iedereen die ik tijdens het reizen
tegen kwam zei; Je moet echt naar Tokyo! Tokyo heeft zeker zijn
charme, zoals Tsukij-market (vismarkt) en leuke buurten (Asukusa).
Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Kyoto, waar je de Geisha`s,
mooie tempels en paleisen hebt.

Morgen dus een nachtje in Tokyo slapen, de volgende ochtend weer
vroeg op, om naar de Fuij Five Lakes te gaan. Helaas is het off-season om
de bekenste Mountain van Japan te bestijgen, Mt. Fuij. Maar het moet
prachtig zijn daar. Na Mt.Fuji ga ik via Tokyo reizen om naar Matsumoto te gaan. Matsumoto staat bekend om zijn Kasteel en vanuit Matsumoto kan je mooie trekkingen maken. Na 3,5 week te hebben gereisd, wordt het voor het eerst dat ik niet een dorm (een kamer, met 6 tot 8 bedden) ga slapen. Er is namelijk geen Hostel in dit dorpje. Het is een
japanse ryokan style kamer (geloof ik) en er is ook een hot-bad.
Klinkt goed, daar zal ik 2 nachten verblijven.

Mijn bedoeling is om na Matsumoto, naar Takayama te reizen.
In Takayama hebben ze levendige ochtend markten. Vanuit
Takayama ga ik naar Nagoya en misschien ook nog naar Gifu
of Inuyama. Ligt eraan hoeveel tijd ik over heb. Want 23 september
ga ik vanuit Nagoya met de bus naar Hiroshima. In Hiroshima
wil ik ook nog graag naar het eiland onder Hiroshima (waar
ik elke keer de naam van vergeet). Daarna nog even terug naar
Osaka en dan zal een nieuw avontuur beginnen, reizen in Sri Lanka
met David.

`Met alle het liefs uit Nikko`
Temilja

  • 23 Oktober 2012 - 20:51

    Margo:

    Ha Temil, het lijkt of je je een slag in de rondte reist, je bleef toch 7 maanden weg? is dat wel genoeg?
    wat zie en beleef jij eeen hoop! ben benieuwd naar Hiroshima, lijkt me erg indrukwekkend.... Ik vind het knap hoor dat je dat allemaal in je eentje doet...we kijken uit naar je volgende bericht, veel plezier!

  • 23 Oktober 2012 - 23:08

    Nicolette:

    Gewéldig Temil: klinkt heel indrukwekkend!! GENIET!

    liefs, Nico

  • 24 Oktober 2012 - 10:07

    Ellen,jos,joël En Jelle:

    Hoi Temilja

    Geweldig wat je in korte tijd al hebt meegemaakt.Ik proef al echt het reizegersbloed in je.
    Voor ons leuk om op deze manier wat van Japan te horen en op de achtergrond een beetje mee te reizen.
    Geniet er van.
    Liefs en groetjes van Ellen,Jos ,Jelle en Joël

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David & Temilja

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 9820

Voorgaande reizen:

26 Februari 2013 - 26 Maart 2013

Nepal

28 November 2012 - 25 Februari 2013

India

30 Oktober 2012 - 28 November 2012

Sri Lanka

23 September 2012 - 29 Oktober 2012

Japan

13 September 2012 - 23 September 2012

Zuid-Korea

Landen bezocht: