Zuid-Korea - Reisverslag uit Gyeongju, Zuid-Korea van David & Temilja - WaarBenJij.nu Zuid-Korea - Reisverslag uit Gyeongju, Zuid-Korea van David & Temilja - WaarBenJij.nu

Zuid-Korea

Door: Temilja

Blijf op de hoogte en volg David & Temilja

21 September 2012 | Zuid-Korea, Gyeongju

Hallo allemaal,
Nou veilig aangekomen in Zuid-Korea, wel een hele reis zo in mijn eentje. Tot nu toe ben ik nog niks vergeten in mijn backpack!!:P
Jojanne en albert kwamen later aan op Seoul Korea. We hebben in 1 keer onze hostel gevonden! We gaan nu in strijd met onze jetlag, even de stad in. Ben benieuwd, en lekker eten!
Liefs Temilja

Hallo Allemaal!
Nou ik ben nog maar een week weg! Maar ik heb nu al zoveel dingen beleeft! Waar moet ik beginnen. Ik zal de highlights even vertellen!
We zijn samen met Victor een braziliaan die we hebben opgedoekt in de bong guesthouse. Eigenlijk kenden we hem niet echt, maar omdat hij goed gitaar kan spelen en wel relaxt lijkt hebben we hem meegevraagt om naar Gyeongy te gaan. Het was een lange zit, maar onze handen zijn gelezen door een koreaan. Ik wordt 112 jaar en jojanne krijgt 2 jongens. Helemaal happy was ze met deze voorspelling. We zijn naar the beach gegaan (waar gelukkig geen toeristen komen). We gingen met de bus, maar albert was ziek. Dus zijn we eerder uit gestapt. Daarna zijn we liftend verder gegaan, wat erg leuk was! Meteen nog een paar andere temples gezien. We hebben niet gezwommen in het water, want het was veel te wild. Maar wel lekker gechilt. We werden door een aantal koreanen bestookt met rijstwijn. Dat willen we wel even proberen, dus wij zijn er gezellig bij gaan zitten. Waren wel een beetje rare half dronken koreanen. Albert, Jojanne, Victor en met 1 van de koreanen hebben ze op het nummer gangnam style gedanst. Gangnam is een plaats in Soeul. En ik heb het geflmd. Voor het resultaat moet je even op facebook kijken! Echt geweldig! Ik denk dat het een nieuwe internet hype word:P 's Avonds waren we in de stad Gyeongy bij een lokale tent gaan eten, was erg durk met locals dus het eten moest wel goed zijn. Het eten was heerijk, maar het voorafje was toch een beetje raar. We kregen geroosterde meelworm (denken we) voor gescholteld. Ik, victor en Albert hebben het onder het motto je moet alles proberen, natuurlijk er eentje genuttigd. Ik kan je wel vertellen, smaakt niet echt lekker!
Vandaag zijn we wezen mountainbiken naar de bulska temple in de bergen. Was best pittig, maar het zag er mooi uit. Wij hadden we een beetje medelijden met Victor. Hij had in geen 2 jaar meer gefietst en ik denk geen conditie! Want hij hield het bijna niet meer vol! Morgen gaan we terug naar Seoul. Victor is bijna jarig, dus van het weekend gaan we naar zijn Karoake party. Zo dat wordt vast een hit. Ik ben heel erg benieuwd naar Japan. Ik ben al veel toeristen tegen met goede verhalen. Dan moet ik alleen gaan reizen, maar ik heb er vertrouwen in dat ik veel leuke nieuwe vrienden daar ga maken! Tot snel!
' Met al het liefs uit Gyeongy'
Temilja

  • 21 September 2012 - 09:18

    Jeske:

    Hey Reizigster!!
    zo te lezen heb je al helemaal je draai gevonden. En... altijd leuk om te lezen waar je uithangt ( Gyeongy dus, bekend om? Het staat niet op de kaart, waar ligt het??) Hoe ziet Zuid Korea eruit?? Hoe zijn de mensen? Hoe is het met je Koreaans? Of hoe is het met het Engels van de Koreanen gesteld? ;-)
    Geniet ze!
    groetjes van ons allemaal!

  • 21 September 2012 - 10:52

    Anja:

    Hoi Temilja

    Wat heb je in een week tijd al veel beleefd.. En leuk hoe je schrijft en ons op deze wijze een stukje laat meereizen..
    Ik blijf je volgen, geniet met volle teugen. Groeten aan Jojanne, Abel, Victor( hoop maar dat hij geen zadelpijn heeft overgehouden!)
    Lief en Kus Anja

  • 21 September 2012 - 13:04

    Elize:

    Heee Temil,

    Wat een avonturen heb je al beleefd, de reis van je dromen volgens mij.. Echt heel erg leuk om te lezen:):)
    Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je haha.

    Ook echt stoer dat je straks in je eentje gaat reizen in Japan. Maar je ziet hoe snel je reisgenoten krijgt, dus misschien kom je daar ook wel leuke mensen tegen met wie je delen samen kan reizen. Wanneer ga je trouwens door naar Japan? Al snel of niet??

    Geniet er van!!! xxxx Elize

  • 21 September 2012 - 15:29

    Margo Noom:

    Ha Temil, zie je wel dat je kunt schrijven!! Hartstikke leuk wat je allemaal meemaakt en voor ons leuk om te horen wat je allemaal uitspookt! Zo te (hand)lezen zijn we dus voorlopig nog niet van je af.......veel plezier nog, liefs Margo

  • 24 September 2012 - 10:28

    De Dagbehandeling:

    Hallo Tamilja
    Wat genieten wij van je reisveslagen.
    De mensen geeft het stof tot praatjes en heel veel plezier.
    Wat maak je veel mee.
    Heerlijk om te horen.
    Veel reisplezier.
    Gr bezoekers Vera en afra

  • 24 September 2012 - 11:45

    Ellen,jos,joël En Jelle:

    Hoi Temilja

    Wat maak jij al veel mee in zo een korte tijd.
    Klinkt geweldig.Geniet van alles wat op je pad komt en nog heel erg veel reisplezier.
    We kijken al weer uit naar het volgende berichtje.

    Liefs en groetjes van Ellen,Jos,Joël en Jelle

  • 26 September 2012 - 12:30

    Ineke En Jan:

    ha Temilja,

    Wat klinkt dat allemaal goed! De reis tot nu toe past echt bij jou: avontuurlijk, sportief, maar ook ontspannen op zijn tijd. Fijn om te lezen.

    veel liefs Ineke en Jan

  • 27 September 2012 - 14:14

    Social Fysio Club:

    de groeten van ons

  • 27 September 2012 - 15:42

    Karoline:

    Hoi Temilja,

    net weer de donderdag "gym"gehad. Hadden met de groep samen met Jeroen al naar je verslag gekeken maar ik dacht, thuis nog maar even rustig lezen.

    Je maakt heel wat mee in zo een week. Leuk !!!
    Zal je avonturen blijven volgen.

    Groetjes
    Karoline

  • 27 September 2012 - 20:24

    Willem Van Diesen:

    geniet met volle teugen want dat doen wij ook .
    Zoiets maak meschien maar 1 keer mee.
    Blijf jullie volgen heel interesant
    gr w van diesen van therapy.

  • 28 September 2012 - 13:11

    David & Temilja :

    Bedankt voor de leuke berichtjes!!

  • 30 September 2012 - 21:22

    David:

    Hee leukerd!
    Had je verhaal natuurlijk al gelezen, maar vind het toch leuk om nog even op onze wbj.nu te reageren. Leuk geschreven en leuk om te lezen wat je tot nu toe beleefd hebt! Ben benieuwd naar je verslag over je solo trip in Japan. Nog een paar weken dan gaan we gezellig samen Sri Lanka onveilig maken..! :D Liefs en een knuffel, David

  • 02 Oktober 2012 - 12:41

    Grietje:

    Hoi Temilja,

    Het klinkt allemaal fantastisch. Je hebt al veel ondernomen, en het wordt nog meer.
    Geniet er maar van.... Groetjes, Grietje (toptafeltennisster, haha)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David & Temilja

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 9853

Voorgaande reizen:

26 Februari 2013 - 26 Maart 2013

Nepal

28 November 2012 - 25 Februari 2013

India

30 Oktober 2012 - 28 November 2012

Sri Lanka

23 September 2012 - 29 Oktober 2012

Japan

13 September 2012 - 23 September 2012

Zuid-Korea

Landen bezocht: